Φόρτιση σε χαμηλές θερμοκρασίες: Έτσι βελτιστοποιείτε την ισχύ φόρτισης του ID. σας.
Aνεξάρτητα από το αν είναι το όχημά σας ηλεκτρικό ή με κινητήρα εσωτερικής κάυσης, οι πολύ χαμηλές θερμοκρασίες καταπονούν τις μπαταρίες οχήματος. Σε ένα όχημα ID., αυτό μπορεί να οδηγήσει σε μειωμένες επιδόσεις φόρτισης. Εδώ θα μάθετε, πού οφείλεται αυτό και τι πρέπει να προσέξουν οι οδηγοί του ID. σε θερμοκρασίες υπό το μηδέν.
Η ένδειξη απόδοσης της μπαταρίας.
Στην περίπτωση που ένα μοντέλο ID. δεν φτάσει στην μέγιστη ισχύ φόρτισης, δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας. Και αυτό γιατί η πλήρης χωρητικότητα της μπαταρίας επηρεάζεται από τις συνθήκες του φυσικού περιβάλλοντος. Η δηλωθείσα μέγιστη ισχύς φόρτισης υπολογίζεται βάσει του πρωτοκόλλου WLTP με θερμοκρασία περίπου 23°C και κατάσταση φόρτισης από 5%. Αν αυτές οι μεταβλητές αλλάξουν, η ισχύς φόρτισης μπορεί να αποκλίνει σε σχέση με την υπο κανονικές συνθήκες μετρημένη και δηλωμένη μέγιστη τιμή.
Η επίδραση της θερμοκρασίας της μπαταρίας.
Το σύστημα της μπαταρίας αποδίδει καλύτερα όταν φορτίζεται σε θερμοκρασία άνω των 20°C. Λόγω της υψηλής της αποδοτικότητας σε σχέση με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης και της επιπρόσθετης ψύξης λόγω των ρευμάτων αέρα κατά την οδήγηση, τα συστήματα ηλεκτροκίνησης θερμαίνονται ελάχιστα - ή και καθόλου - στη διάρκεια μεγάλων διαδρομών σε θερμοκρασίες κάτω των 0°C. Για τον λόγο αυτό εξοπλίσαμε τα μοντέλα ID. με συστήματα διαχείρισης θερμότητας, τα οποία σε περίπτωση αυξημένων αναγκών θέρμανσης, εξασφαλίζουν μία ισορροπία μεταξύ αποδοτικότητας και επιδόσεων.
Ένα παράδειγμα υπολογισμού: Αν ένα μοντέλο ID.3 Pro (με 58kWh καθαρή χωρητικότητα μπαταρίας) φορτίζεται με θερμοκρασία μπαταρίας 20°C και επίπεδο φόρτισης 10%, επιτυγχάνει μέγιστη ισχύ φόρτισης 100 kW. Στους 0°C και επίπεδο φόρτισης 10%, η ισχύς φόρτισης είναι αρχικά στα 40 kW και αυξάνεται κατά την πορεία φόρτισης όσο ανεβαίνει η θερμοκρασία της μπαταρίας. Και αυτή η διαδικασία υποστηρίζεται από την ενεργή διαχείριση θερμότητας.
Η επίδραση του επιπέδου φόρτισης.
Το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας επηρεάζει κατά τον ίδιο τρόπο και την ισχύ φόρτισης, διότι οι κυψέλες μπαταρίας είναι αποδοτικότερες στα πιο χαμηλά επίπεδα φόρτισης. Έτσι λοιπόν είναι πιθανό, δύο ίδια οχήματα που φορτίζουν στους ίδιους σταθμούς φόρτισης να επιτύχουν διαφορετική ισχύ φόρτισης, λόγω του διαφορετικού επιπέδου φόρτισης. Αυτό που ισχύει γενικά είναι ότι η φόρτιση από ένα χαμηλότερο επίπεδο φόρτισης μπορεί να βελτιώσει την ισχύ φόρτισης και να μειώσει τον απαιτούμενο χρόνο φόρτισης.
Ένα παράδειγμα υπολογισμού: Σε ένα ID.3 Pro με τις βέλτιστες συνθήκες θερμοκρασίας και με αρχικό επίπεδο φόρτισης 5%, η ισχύς φόρτισης είναι 100 kW. Αντίθετα, με αρχικό επίπεδο φόρτισης 50%, η μέγιστη ισχύς φόρτισης είναι 70kW.
Ακολουθείστε αυτές τις συμβουλές για να βελτιστοποιήσετε την ισχύ φόρτισης του ID. σας.
- Προθέρμανση μπαταρίας: Ιδιαίτερα πριν από μία προγραμματισμένη διαδικασία ταχείας φόρτισης, θα πρέπει τον χειμώνα η μπαταρία να προθερμανθεί πριν την αναχώρηση με τον προγραμματιζόμενο κλιματισμό εσωτερικού χώρου.
- Επιλέξτε την κατάλληλη στάθμευση: Σταθμεύστε το ID. σας τις κρύες ημέρες, αν είναι δυνατόν, σε έναν χώρο προστατευμένο από το κρύο, π.χ. σε ένα κλειστό γκαράζ ή σε υπόγειο χώρο στάθμευσης.
- Προσέξτε το επίπεδο φόρτισης: Επιλέξτε έναν σταθμό ταχείας φόρτισης, όταν το επίπεδο φόρτισης βρίσκεται στο χαμηλότερο δυνατό σημείο και φορτίστε έως 50% ή το πολύ έως 80%. Αυτό μειώνει τη διάρκεια φόρτισης και προστατεύει την μπαταρία.